Friday, September 11, 2009

Conversations with God.

(Sorry if this entry doesn't seem like me. I don't feel like myself nowadays.)

Ya Allah,

Kalau aku ni manusia yang buruk ambillah nyawa aku. Aku redha. Dalam hati, aku tahu aku ni sehina-hina manusia. Aku tahu Ya Allah. Aku baca Quran tak betul, aku puasa entah-entah tak berkat, aku solat selalu lambat, macam-macam la. Aku nak masuk syurga, tapi malangnya aku rasa aku tak layak.

Aku banyak sangat dosa. Dosa lama, dosa baru, dosa akan datang, semua ada. Aku tak reti maths, nak kira pun tak boleh. Lagipun terlalu banyak. Kalau ada jalan untuk tak buat dosa aku sanggup bagi harta aku yang sikit tu, dengan semua anggota badan aku, dengan nyawa aku. Tapi dosa lama tak hilang pun, jadi aku masih masuk neraka.

Ya Allah, aku harap Kamu faham dan dapat maafkan aku. Aku cuba lagi. Tolong jangan buang aku. Tolong jangan kecewa dengan aku. Aku janji aku cuba selagi Kamu percayakan aku. Tolong jangan jemu dengan aku. Aku lemah. Aku nak berubah tapi aku selalu terpesong. Aku tak paham hati aku sendiri. Ya Allah, aku perlukan Kamu.

Tolong bagi aku peluang Ya Allah.

No comments:

Post a Comment